UWAGA! Zmiana w terminach realizacji zamówień. W dniach 16.08.-24.08.2018 wysyłka nie będzie realizowana. Za utrudnienia przepraszamy Zamknij

Przygotowanie do poczęcia dziecka. Najważniejsze składniki odżywcze.

Przygotowanie do poczęcia dziecka

Przygotowanie do poczęcia dziecka

Przygotowanie do poczęcia dziecka

Na jakie składniki odżywcze jest największe zapotrzebowanie w okresie przygotowywania się do poczęcia dziecka?

  • Cynk – obecność tego pierwiastka jest niezbędna do produkcji testosteronu oraz sprawnej czynności kanalików nasiennych. Zmniejszenie podaży cynku w diecie matki powoduje znaczne zahamowanie wzrostu dziecka w okresie płodowym i niedorozwój jego komórek mózgowych. Najwięcej cynku jest w nasionach: słonecznika, dyni, sezamu.
  • Kwas foliowy – niedobór kwasu foliowego wpływa na niedorozwój łożyska, poronienia, powstawanie wad rozwojowych i wrodzonych u noworodków. Ale nadmiar również może być szkodliwy – przeczytaj rozdział o witaminach i minerałach w Pokonaj Alergię. Najwięcej kwasu foliowego jest w roślinach zielonych.
  • Witamina C oraz witamina E – poprawiają jakość nasienia. Proponuję soki z dzikiej róży firmy Polska Róża lub owoce dzikiej róży dostępne w zielarskich sklepach. W celu uzupełnienia witaminy E możesz zastosować jej postać schelatowaną w kapsułkach. Chelat to białko, które jest nośnikiem witaminy. Witamina E występuje w dobrej jakości olejach. Naturalne źródła witaminy E to: oleje roślinne (ok. 38 mg w 100 g), słodkie migdały (23 mg w 100 g), natka pietruszki (1,7 mg w 100 g).

Jeżeli dieta jest pełnowartościowa i zróżnicowana, nie należy wprowadzać syntetycznych witamin, które mogą alergizować. Szczególnie zwracam uwagę na dodatki w tych witaminach. Często w celach smakowych dodaje się do witamin kwasek cytrynowy, który może być przyczyną uporczywych wysypek.

Może się również przyczynić do alergizacji dziecka w okresie płodowym. Dietę można uzupełnić składnikami odżywczymi z naturalnych źródeł. Proponuję Ci koktajl ciążowy.

Jakie są naturalne źródła witamin?

Jednym z nieocenionych źródeł składników odżywczych jest sok z pokrzywy. Skład soku z pokrzywy jest wyjątkowy, ponieważ zawiera żelazo, kwas foliowy i witaminę C. Możesz go wprowadzić do diety, jeżeli morfologia krwi wykazuje za niski poziom żelaza. Niestety, nie jest wskazany dla rodziców alergicznych uczulonych na chwasty. Sok z pokrzywy wpływa na detoksykację organizmu. Dlatego w razie wystąpienia wysypki odstaw go. Sok z pokrzywy pij co 4. dzień. W pozostałe dni pij koktajl ciążowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *